Un joc de șah cu viitorul orașului Marghita
Într-o lume în care oportunitățile sunt adesea efemere, alegerea de a profita de ele sau a le ignora poate avea consecințe semnificative. În contextul orașului Marghita, această dilemă se manifestă într-o decizie crucială care implică un proiect de 36 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro sunt fonduri europene și 6 milioane de euro ar proveni din bugetul local.
Un proiect cu potențial de dezvoltare
Proiectul, care a fost respins de consilierii a două dintre cele trei partide reprezentate în „parlamentul” local, ar fi implicat reabilitarea a 14 kilometri de străzi, amenajarea de piste pentru bicicliști și achiziția a 5 microbuze electrice. Acestea ar fi fost utilizate în special pentru cursele spre parcul industrial aflat în construcție, un pas semnificativ în direcția dezvoltării durabile a orașului.
Prudență sau stagnare?
Motivul invocat de reprezentanții celor două partide, UDMR și PSD, pentru respingerea proiectului este că Marghita are deja un credit de 30 de milioane lei și nu-și mai permite altul pentru a asigura cofinanțarea. În contrast, primarul PNL-ist susține că există cel puțin două soluții: fie contractarea unui nou credit, fie impunerea unor taxe. Această diviziune de opinii pare să reflecte o luptă între prudență și ambiție, între dorința de a evita datorii și dorința de a investi în viitorul orașului.
Un argument puternic pentru dezvoltare
Argumentul edilului este puternic: inexistența infrastructurii condamnă la subdezvoltare, iar prețul unui nou împrumut, de 6 milioane euro pe 30 de ani, ar fi neglijabil nu doar prin raportare la beneficiile aduse de celelalte 30 milioane euro nerambursabile, ci și comparativ cu risipa care se făcea în Primăria Marghita în precedentul mandat. În plus, el a reușit să economisească 500.000 euro/an prin concedierea a 27 de angajați ai municipalității care nu aduceau nicio contribuție semnificativă la dezvoltarea orașului.
Un viitor incert
În absența acestui proiect, Marghita se confruntă cu un viitor incert. Fără investiții semnificative, orașul nu-și va reabilita străzile și nu-și va cumpăra mijloace de transport în comun nici în 30 de ani de acum înainte, rămânând un târg prăfuit, resemnat și fără viitor. Această situație subliniază importanța luării deciziilor înțelepte în privința investițiilor și a utilizării resurselor disponibile.
Sursa: ebihoreanul.ro