„Sleepcations”: O nouă tendință în industria turismului
Într-o lume în care ritmul alert al vieții cotidiene ne lasă adesea epuizați, un nou trend pare să prindă rădăcini în industria turismului. Este vorba despre „Sleepcations” sau vacanțele de somn, o idee care își propune să ofere oaspeților ocazia de a se odihni și de a se recupera în timpul concediului. Această tendință este promovată de industria globală a turismului de wellness, o piață evaluată la peste 800 de miliarde de dolari, conform agenției Forbes.
Resorturi de lux și camere special amenajate
Resorturile de lux din întreaga lume încep să amenajeze camere care încurajează somnul și odihna. Acestea sunt concepute fără stimulenți auditivi, precum muzică sau televiziune, și sunt dotate cu paturi confortabile și tehnici de relaxare variate. Un exemplu este hotelul Four Seasons din Hawaii, care oferă un masaj de 80 de minute numit „vise plăcute”, menit să pregătească oaspeții pentru o noapte de odihnă profundă.
„Sleepcations” în Europa
Trendul a ajuns și în Europa, unde o vacanță de somn presupune cazarea într-un loc cu pat și așternuturi de calitate, izolat de zgomot, cu draperii întunecoase și facilități care să stimuleze somnul. Acestea pot include produse de aromaterapie, ghidaj pentru meditație, ritualuri pentru un somn liniștit și meniuri de mâncare care încurajează relaxarea și somnul bun, după cum explică Anna Pierzak, director de spa la hotelul Royal Champagne din Franța.
Dezbatere în jurul turismului de somn
În ciuda creșterii popularității acestui trend, există și voci sceptice în industria turismului. Unii specialiști se întreabă dacă oamenii ar trebui să plătească pentru ceva ce ar putea face și acasă. În schimb, aceștia sugerează că hotelurile ar putea oferi aceste facilități tuturor turiștilor, cu scopul de a îmbunătăți experiența vacanțelor obișnuite.
Sursa: ebihoreanul.ro