Viitorul drum de legătură între Paleu şi Calea Borşului
Viitorul drum de legătură între Paleu şi Calea Borşului prin cartierul Oncea, lung de 3,17 kilometri, care va avea şi un pasaj suprateran, va fi construit cu exproprierea şi demolarea unui showroom autorizat de municipalitate în 2021 şi abia construit în strada Matei Corvin. Vine demolarea!
Coridorul de expropriere pentru realizarea investiţiei
Coridorul de expropriere pentru realizarea investiţiei de 79,6 milioane lei, aprobat joi de Consiliul Local Oradea cu votul exclusiv al reprezentanţilor PNL, mai vizează două case nelocuite, zeci de metri de garduri şi peste 66.000 de metri pătraţi de teren privat.
„Aş vrea să vă puneţi în locul unui antreprenor orădean…”
„Aş vrea să vă puneţi în locul unui antreprenor orădean care în anul 2021, în luna decembrie, primeşte autorizaţie de construire, în ianuarie 2022 începe construcţia halei, iar în martie 2024 este cu hala finalizată. Acesta a făcut o investiţie de sute de mii de euro, este cu avansurile plătite pentru echipamente şi utilaje şi află ieri (n.r. – miercuri) că traseul pe drumul Oradea – Paleu va trece peste hala lui care se află în faza închiderii autorizaţiei de construcţie”, a protestat, în plenul şedinţei, consilierul PSD, Liviu Sabău Popa.
În replică, reprezentanţii municipalităţii…
În replică, reprezentanţii municipalităţii au afirmat că traseul ales pentru o legătură directă dintre comuna Paleu şi strada Calea Borşului este cel mai potrivit. „Să reuşeşti, pe traseul unui drum de trei kilometri, să nu afectezi nicio familie într-o zonă de case este un lucru bun”, a susţinut primarul Florin Birta.
„Să reuşeşti, pe traseul unui drum de trei kilometri…”
„Să reuşeşti, pe traseul unui drum de trei kilometri, să nu afectezi nicio familie într-o zonă de case este un lucru bun”, a susţinut primarul Florin Birta. Acesta a adăugat că varianta alternativă a drumului vizează o legătură prin străzile Molidului şi Torentului care implică exproprierea şi demolarea a trei case locuite.
„Nu ştiu ce voi face”
În ciuda lipsei de predictibilitate de care a dat dovadă Primăria Oradea în acest caz, Florin Birta a încercat să minimalizeze impactul exproprierilor asupra investitorului afectat. „Acel proprietar nu aflat ieri despre traseul drumului”, a spus primarul. Poziţia edilului a fost şi susținută de viceprimarul Marcel Dragoş, care a adăugat că „hala nu este realizată şi nu este recepţionată, este încă în construcţie”.
De legătură
Viitorul drum, lung de 3,1 kilometri, care va începe în zona străzii Piersicilor, va coborî dealul pe lângă serpentinele care vin de la Paleu pentru a intersecta strada Calea Bihorului prin actualul sens giratoriu de la poalele dealului. Traseul, continuat prin cartierul Oncea, va intersecta strada Episcop Ioan Alexi, va traversa printr-un pasaj suprateran strada Matei Corvin, pentru a avea ulterior punct final la intrarea în strada Uzinelor. Proiectul noului drum de legătură între dintre zona comunei Paleu şi Calea Borşului, aprobat joi de Consiliul Local Oradea, urmează să fie supus și aprobării Consiliului Judeţean Bihor, care şi-a asumat construcţia pasajului rutier peste strada Matei Corvin.
Sursa: eBihoreanul