Locuitorii din Oncea se opun amenajării unei legături rutiere prin cartier care să lege zona Paleu şi cea industrială din Şoseaua Borşului
„Ne-am săturat!” Riveranii au lansat o petiție prin care cer municipalităţii să renunţe la proiect încă din primăvara anului trecut, când Primăria Oradea şi-a anunţat intenţia de a amenaja noul drum. „Am ajuns, într-un oraş sigur, liniştit şi frumos să ne simţim nesiguri… Dacă se face un drum sau o parcare peste noi? Ne-am săturat de proiecte şi propuneri făcute de la Cluj…”, se menţionează în petiția făcută de un orădean pe site-ul de specialitate petitieonline.com, care strânsese până marți după amiază 174 de semnături.
Deşi Primăria anunţase doar traseul viitorului drum
fără detalii privind exproprierea unui show room din strada Matei Corvin (foto jos), a două case nelocuite, zeci de metri de garduri şi 66.000 de metri pătraţi de teren privat – la sfârşitul săptămânii trecute, semnatarii petiţiei s-au pronunţat, fără excepţie, împotriva proiectului. Riveranii se tem că amenajarea unui nou drum prin cartier va distruge liniştea zonei.
Argumentele împotriva viitoarei căi de rulare sunt multiple
„Nu sunt de acord pentru că: sunt străzi şerpuite, afectează liniştea din zona rezidenţială, parcul Cartierul Soarelui (n.r. – pe lângă care va trece artera) este plin de bătrâni care vor fi expuşi pericolelor de accidentare. În plus, în zona Oncea, pe străzile asfaltate, se circulă deja cu o viteză foarte mare”, a scris și Gabriela Jurjea.
…
Rămâne cum am stabilit…
După cum BIHOREANUL a mai scris, primarul Florin Birta şi preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, au anunţat miercurea trecută, într-o conferinţă de presă proiectul unui drum cu două benzi, lung de 3,1 kilometri, care să lege, cu pasaj suprateran peste strada Matei Corvin, comuna Paleu de zona industrială din Calea Borşului. Investiţia, în valoare de 79,6 milioane lei, va fi cofinanţată cu circa 40 milioane lei de Consiliul Judeţean Bihor care ar urma să atragă prin Programul Operaţional Regional bani pentru construirea pasajului suprateran. Iniţiatorii proiectului susţin necesitatea acestuia cu atât mai mult cu cât lărgirea podului feroviar de la intrarea în bulevardul Ştefan cel Mare, proiect care urmează să fie implementat de SNCFR, nu are încă un orizont concret.
Vezi aici Hotărârea Consiliului Local Oradea privind traseul drumului Paleu – Calea Borșului
…