Un pasaj subteran pentru Oradea: O investiție de 26,5 milioane euro
Oradea, un oraș în plină expansiune, se pregătește să facă un pas înainte în ceea ce privește infrastructura urbană. Primarul Florin Birta a semnat recent contractul de finanțare pentru prima etapă a proiectului coridorului de mobilitate Magheru – Republicii, care include amenajarea unui pasaj subteran în fața magazinului Crișul. Cu o investiție de aproximativ 26,5 milioane euro, acest proiect promite să aducă o serie de îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește traficul urban.
Primul pas: licitația
Acum că finanțarea este asigurată, următorul pas este organizarea licitației pentru lucrările de amenajare a pasajului subteran. Potrivit lui Marius Moș, șeful Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, licitația va fi lansată în toamna acestui an, iar lucrările efective ar putea începe în a doua jumătate a anului viitor. Termenul de execuție a lucrărilor este de 22 de luni.
Un proiect, două etape
Proiectul coridorului de mobilitate urbană Magheru – Republicii este unul ambițios, cu o valoare totală de 57 milioane euro. Pentru a facilita implementarea, municipalitatea orădeană a decis să împartă proiectul în două etape. Prima etapă, pentru care s-a semnat deja contractul de finanțare, vizează porțiunea delimitată de podul Dacia și magazinul Crișul.
Îmbunătățiri semnificative pentru traficul urban
În cadrul proiectului, se va amenaja un pasaj subteran în intersecția dintre Bulevardul Magheru cu străzile Republicii, Magheru și Louis Pasteur. Acesta va fi destinat atât liniilor de tramvai, cât și traficului auto, cu două benzi pe sens. În plus, se vor achiziționa primele 10 autobuze electrice pentru parcul auto al OTL, contribuind astfel la reducerea poluării în oraș.
Etapa a doua: extinderea proiectului
Etapa a doua a proiectului, pentru care finanțarea a fost deja aprobată, se referă la porțiunea dintre magazinul Crișul și stația CFR. În cadrul acestei etape, se va amenaja un nou pasaj subteran în fața gării CFR, destinat exclusiv traficului rutier. Deasupra acestui pasaj se va amenaja o piață publică, unde se va realiza un nod intermodal de transport al călătorilor.
Planificare atentă pentru a evita suprapunerea lucrărilor
Un aspect important pe care municipalitatea orădeană trebuie să îl ia în considerare este programarea atentă a lucrărilor, astfel încât cele două etape ale proiectului să nu se suprapună cu alte lucrări de amploare din oraș. Astfel, se va asigura un trafic fluid și se vor evita eventualele inconveniente cauzate de lucrările de construcție.
Sursa: ebihoreanul.ro