Un pas uriaș în dezvoltarea infrastructurii: Inelul Metropolitan Oradea
Într-o lume în care timpul este esențial, eficiența în deplasare devine o prioritate. În acest context, inaugurarea tronsonului dintre Nojorid și Băile Felix, parte a inelului rutier metropolitan al Oradiei, reprezintă o realizare semnificativă. Acest tronson, cu o lungime de aproximativ 9 kilometri, va fi deschis circulației, promițând să reducă semnificativ ambuteiajele și să faciliteze mobilitatea în Zona Metropolitană Oradea.
Un efort colectiv pentru o infrastructură mai bună
Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită eforturilor conjugate ale mai multor entități și personalități. Printre acestea se numără Ilie Bolojan, Nicolae Ciucă, președintele PNL și președintele Senatului, prefectul de Bihor, Marcel Dragoș, primarul Oradiei, Florin Birta, vicepreședintele CJ, Mircea Mălan, parlamentarul Lucian Bode și alții. În plus, proiectul a beneficiat de susținerea Guvernului prin implementarea Programului Anghel Saligny și a fost aprobat de majoritatea consilierilor județeni.
Beneficii multiple pentru comunitate
Conectând trei drumuri naționale (DN 1 Oradea – Cluj, DN76 Oradea – Deva și DN79 Oradea – Arad), inelul rutier metropolitan de sud va scurta timpii de deplasare și va descongestiona alte șosele, inclusiv centura Oradiei. În plus, această investiție în infrastructură va crea oportunități de dezvoltare economică pentru zonele adiacente, potențând astfel creșterea economică a regiunii.
Un viitor promițător pentru infrastructura rutieră
Deși tronsonul Nojorid – Băile Felix este finalizat, lucrările nu se opresc aici. Urmează finalizarea viaductului de 331 de metri ridicat peste DN76 la ieșirea din Băile Felix, precum și a tronsonului al doilea al lucrării, de circa 8 kilometri, între Betfia și Oșorhei. În plus, se lucrează la drumurile radiale care vor conecta acest inel cu centura orașului, promițând o îmbunătățire și mai mare a mobilității în regiune.
Investiții semnificative pentru un proiect de anvergură
Șoseaua în lungime totală de 17 kilometri costă aproximativ 58 de milioane de euro, din care 40 de milioane de euro sunt asigurați prin Programul Anghel Saligny, 14 milioane de euro asigură Consiliul Județean Bihor, iar 4 milioane de euro, Primăria Oradea. Aceste investiții subliniază angajamentul autorităților locale și naționale de a îmbunătăți infrastructura și de a facilita mobilitatea cetățenilor.
Sursa: ebihoreanul.ro