Un zbor periculos de jos pentru AIR Oradea
Într-o societate în care speranțele administrației județene și locale sunt puse pe umerii AIR Oradea, situația actuală a aeroportului orădean pare să fie una de zbor la altitudine periculos de joasă. La aproape o lună de la numirea în Consiliul de Administrație a city-managerului Mihai Jurca și a specialiștilor în transporturi aeriene Anca Apahidean și Vlad Feneșan, avizul Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) încă nu a fost obținut, deși acesta este obligatoriu prin lege.
Super-agenția fără conducere
AMEPIP, nou înființată și responsabilă pentru monitorizarea a peste 200 de companii de stat centrale și aproximativ 1.200 de companii locale, se află într-o situație delicată. Conducerea acesteia a demisionat în bloc în luna iulie, în urma unor acuzații de netransparență și sub presiunea Comisiei Europene. În lipsa unei conduceri stabile, toate încercările municipalității orădene de a obține avizul AMEPIP au fost sortite eșecului.
Risc de stagnare pentru AIR Oradea
În acest context, există riscul ca noul Consiliu de Administrație să nu poată desemna un administrator al companiei până la sfârșitul lunii octombrie, când acesta rămâne fără șef. În timp ce la București o agenție poate funcționa foarte bine și fără conducere, în Oradea situația este cu totul alta. Aici, șefii au sarcini concrete de îndeplinit, dacă nu vor să își ia zborul…
Un apel la acțiune
În acest moment, AIR Oradea se află într-o situație dificilă, cu un zbor periculos de jos și cu o conducere care încă nu a primit avizul necesar. Este esențial ca toți cei implicați să își asume responsabilitatea și să acționeze în interesul societății și al cetățenilor, pentru a asigura un viitor stabil și prosper pentru aeroportul orădean.
Sursa: ebihoreanul.ro