Ministerul Transporturilor emite autorizația de construire pentru electrificarea caii ferate la Vadu Crișului, Măgești și Aștileu
Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru o porțiune a lotului 3 din proiectul de reabilitare și electrificare a căii ferate pe ruta Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Lotul al treilea este delimitat de localitățile Poieni (județul Cluj) și Aleșd (județul Bihor), având o lungime de 52,7 kilometri, însă autorizarea emisă zilele trecute de Ministerul Transporturilor vizează doar o porțiune din Bihor, de pe raza UAT-urilor Vadu Crișului, Măgești și Aștileu, adică circa 15 kilometri.
Contract semnat pentru proiectare și execuție a lotului Poieni – Aleșd
Contractul pentru proiectare și execuție a lotului Poieni – Aleșd a fost semnat încă din toamna anului 2022 cu o asociere formată din constructori din Spania și Turcia, FCC – Gulermak, potrivit Economedia.ro, pentru suma de 2,1 miliarde de lei, asigurată prin PNRR. Acel contract prevedea o perioadă de șase luni pentru proiectare și 36 pentru execuție. Întregul traseu de la Cluj și până la ieșirea din țară prin Borș a fost împărțit în patru loturi.
Avans în lucrările de reabilitare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea
Economedia.ro amintește că, în luna ianuarie a acestui an, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire și pentru lotul 1 (Cluj-Aghireș), pe lotul al doilea (Aghireș – Poieni) asocierea Alstom – Arcada lucrează deja cu autorizație completă, în timp ce pentru lotul al patrulea (Aleșd – frontiera cu Ungaria), Webuild va preda proiectul tehnic pentru aprobare. Lucrările la calea ferată au întrerupt circulația trenurilor pe ruta Cluj-Napoca – Oradea, acestea fiind înlocuite cu autocare.