ONG-urile din Oradea se opun proiectului de lărgire a străzilor
Într-o mișcare de opoziție față de planurile Primăriei Oradea, trei organizații non-guvernamentale locale – CAPDD, Ecotop și Aqua Crisius – au cerut retragerea proiectului de lărgire a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzo Sandor și Atelierelor. Aceste asociații susțin că soluțiile propuse prin acest proiect nu vor rezolva problemele actuale de trafic, ci vor genera noi probleme, care vor necesita investiții suplimentare pentru remediere.
Studiul de trafic indică aglomerație
ONG-urile se bazează pe un studiu de trafic, prezentat de BIHOREANUL, care indică faptul că traficul în zonă se va aglomera, chiar și cu lărgirea străzilor. Studiul menționează că, în următorii 15 ani, capacitatea maximă de trafic va fi atinsă și pe celelalte străzi. Astfel, asociațiile susțin că soluția nu este lărgirea străzilor, construirea de pasaje noi sau sensuri giratorii, acestea fiind ineficiente și aducând doar cheltuieli suplimentare și disconfort.
Exemplul pasajului Vladimirescu cu Decebal
Ecologiștii aduc în discuție și exemplul pasajului Vladimirescu cu Decebal, unde, ca urmare a unei investiții similare, Primăria va trebui să realizeze o girație pe strada Tudor Vladimirescu, din centrul istoric al orașului. Aceasta implică demolarea unor case și modificarea aspectului străzii, un preț ridicat care, conform asociațiilor, nu ar fi fost necesar dacă ar fi existat o abordare planificată și integrată a traficului.
Necesitatea unei strategii pe termen lung
Asociațiile cer ca Primăria să aibă o viziune pe termen lung, proiectată pe 15-20 de ani, care să se bazeze pe o documentație solidă. Ele consideră necesară elaborarea unui studiu integrat, un masterplan privind traficul urban, transportul public, transportul cu biciclete și alte mijloace alternative. Fără un astfel de plan și o abordare unitară, lărgirea unor artere nu va rezolva problemele de trafic pe termen lung. Chiar și după extinderea anumitor sectoare, traficul va continua să fie blocat în zonele rămase înguste, perpetuând astfel disfuncționalitățile și aglomerația.
Controverse legate de studiul de trafic
BIHOREANUL a dezvăluit că studiul de trafic comandat de Primărie pentru această investiție conține date false, ceea ce pune utilitatea proiectului sub semnul întrebării. Această dezvăluire adaugă o altă dimensiune la opoziția față de proiectul de lărgire a străzilor, subliniind necesitatea unei abordări mai transparente și responsabile în planificarea urbană.
Sursa: ebihoreanul.ro