Realitatea dură a sistemului educațional românesc
Într-o lume ideală, educația ar trebui să fie o prioritate, un pilon fundamental al societății. Însă, în realitatea românească, sistemul educațional se confruntă cu probleme grave. Cifrele sunt elocvente: 1,32 la Șuncuiuș, 1.77 la Ștei, 1.82 la Bratca. Acestea nu sunt cotele apelor sau nivelul alcoolemiei, ci notele cu care s-a intrat la liceele din aceste localități. Întrebarea care se impune este: ce a putut scrie un elev pentru a obține nota 1,32?
Impactul asupra rezultatelor la bacalaureat
Este evident că, cu astfel de rezultate la admiterea la liceu, nu este de mirare că rezultatele la bacalaureat sunt dezastruoase. Mulți dintre acești elevi fie nu se mai prezintă la examen, fie obțin note extrem de mici. Și aceasta se întâmplă într-un context în care subiectele la examene sunt din ce în ce mai simple, pentru a îmbunătăți statisticile Ministerului Educației.
Provocarea profesorilor din școlile de elită
În acest context, este ușor de înțeles frustrarea profesorilor din școlile de elită, care lucrează cu elevi care intră la liceu cu medii peste 9. Este o provocare pentru acești dascăli să mențină un nivel înalt de performanță, în condițiile în care rezultatele lor la bacalaureat sunt afectate de elevii care provin din alte școli. Ce rezultate ar obține acești profesori dacă ar lucra cu elevi precum cei care au intrat la liceele din Bratca sau Șuncuiuș?
Un apel la schimbare
Ar fi o veste extraordinară să aflăm că acești profesori excepționali și bine pregătiți decid să facă o muncă de apostolat și să meargă în mediul rural pentru a ajuta tinerii să iasă din întunericul ignoranței. Însă, realitatea este că acest lucru este puțin probabil să se întâmple. Poate că soluția pentru tinerii care aspiră la o diplomă de liceu ar fi să aleagă noua școală duală din Oradea. Astfel, ar avea ocazia să înlocuiască munca grea de la câmp cu o carieră în domeniul tehnic.
Sursa: ebihoreanul.ro