În cadrul unui proiect Erasmus+, trei profesoare de la Școala Gimnazială Szacsvay Imre din Oradea au participat la un schimb de experiență profesională în orașul finlandez Kemi, unde au vizitat două școli și au aflat care sunt regulile în sistemul educațional considerat printre cele mai bune din lume.
Printre concluziile lor: elevii nu sunt încurajați să concureze unii cu alții decât în sport, care de altfel este o componentă importantă în educație, iar profesorii pot să educe copiii fără presiunea raportărilor ori verificărilor ierarhice. În pauze, obligatoriu în afara claselor.
Musafiri din străinătate
Pe de altă parte, tot în luna februarie și tot în cadrul unui proiect Erasmus+, Școala Szacsvay Imre a găzduit o delegație de elevi și profesori din Spania și Germania. Copiii străini au fost găzduiți de familiile elevilor orădeni, iar împreună cu aceștia au vizitat instituții locale, au participat la activități educative interactive, au fost turiști în Oradea și spectatori la o piesă de teatru.
Școala din Karihaarn
Competițiile sunt doar sportive În Finlanda, structura anului școlar diferă de la o regiune la alta, iar desfășurarea orelor este lăsată în totalitate la latitudinea cadrului didactic. „Un principiu de bază al învățământului din Finlanda este încrederea, directorul are încredere în colegii profesori.
„Un sistem educațional prosper”
Discutând cu profesorii locali, cele trei orădence au aflat că succesul sistemului de învățământ finlandez este obținut în lipsa presiunii și a stresului. „Nici elevii, dar nici profesorii nu sunt presați de sistem, nu există atâta birocrație, sunt lăsați să se focuseze în exclusivitate pe elevi.
Sursa: www.ebihoreanul.ro