Relativitatea cifrelor în infrastructura rutieră din România
În contextul infrastructurii rutiere din România, cifrele par să fie supuse unei forme de relativitate. Fie că discutăm despre costurile asociate cu realizarea unui proiect, durata de execuție sau distanțele indicate pe indicatoarele rutiere, nimic nu pare să fie absolut. Un exemplu elocvent în acest sens este reprezentat de indicatoarele rutiere amplasate la ieșirea din Oradea către Nojorid.
Indicatoarele rutiere din Oradea: o problemă de coerență
La o privire mai atentă asupra indicatoarelor rutiere din zona menționată, se observă o discrepanță notabilă. Primul indicator de orientare, amplasat la sol în apropierea unei zone comerciale, indică distanța până la Arad și Timișoara ca fiind de 113, respectiv 189 de kilometri. Însă, la doar 50 de metri mai departe, un alt indicator rutier afișează distanțe sensibil mai mici până la aceleași destinații: 112 și 168 de kilometri.
Un exemplu de incoerență administrativă
Întrucât pe același tronson de drum au fost montate indicatoare rutiere de către diferite entități – municipalitatea orădeană, CNAIR și secția Drumurilor Naționale – discrepanța dintre cifre nu mai pare atât de surprinzătoare. Fiecare dintre aceste entități pare să își bazeze calculele pe datele din propriile evidențe, ceea ce duce la o lipsă de coerență în informațiile prezentate publicului.
Reflecții asupra politicii de infrastructură din România
Această situație ridică întrebări serioase cu privire la modul în care este gestionată infrastructura rutieră din România. Într-un domeniu în care precizia și coerența ar trebui să fie de bază, apar discrepanțe care pot genera confuzie și pot afecta încrederea publicului în instituțiile responsabile. În acest context, se poate spune că, în politica de infrastructură din România, „stânga nu știe ce face dreapta”.
Sursa: ebihoreanul.ro
Un comentariu
Pingback: Drumurile noastre toate duc spre Timișoara și Arad. - Oradeanul 24