Analiza rezultatelor examenelor naționale și a discrepanțelor în educație
Într-o recentă ședință a Colegiului Prefectural Bihor, rezultatele elevilor la examenele de Evaluare Națională și bacalaureat au fost subiect de discuție intensă. Horea Abrudan, șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a prezentat o analiză detaliată a performanțelor elevilor, evidențiind nu doar rezultatele obținute, ci și anumite anomalii în interpretarea acestora.
Discrepanțe între mediul urban și rural
Abrudan a subliniat o discrepanță semnificativă între notele obținute de elevii din mediul urban și cei din mediul rural. În plus, a identificat școli unde elevii cu medii mari au obținut note mici la Evaluarea Națională, sugerând că aceștia ar fi putut fi supra-evaluați în timpul anilor de școală.
Abandonul școlar în rândul elevilor romi
Un alt aspect alarmant adus în discuție de Abrudan este rata ridicată de abandon școlar în rândul elevilor romi din Bihor. Acesta a menționat că 10% dintre acești elevi au abandonat școala într-un singur an, iar mulți dintre absolvenții de gimnaziu nu intenționează să se înscrie în clasa a IX-a, în ciuda faptului că învățământul este obligatoriu în România până la nivel liceal inclusiv.
Apelul către școli și primării
În fața acestei situații, Abrudan a făcut apel către școli și primării, subliniind că asistența socială din cadrul unităților administrativ-teritoriale trebuie să se intereseze de acești copii. Acesta a subliniat necesitatea unei abordări proactive pentru a combate abandonul școlar și a îmbunătăți calitatea educației.
Consecințele asupra pieței muncii
Directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, Békési Csaba, a tras un semnal de alarmă privind impactul problemelor din învățământ asupra pieței muncii. Acesta a subliniat că problemele precum salariile mici și lipsa angajaților calificați derivă din starea învățământului.
Resetarea sistemului educațional
Békési a avertizat că, în absența unei resetări a sistemului educațional, toți vom suferi consecințele. Acesta a subliniat necesitatea unei abordări strategice pentru a adresa problemele din învățământ și a îmbunătăți calitatea educației.
Propuneri de soluții
Printre soluțiile propuse de Abrudan se numără renunțarea la clasele simultane din școlile de la țară și angajarea cadrelor didactice nu ca titulare ale sistemului, ci ale unei școli. Acesta este convins că, dacă profesorii nu au siguranța locului de muncă, ar arăta mai mult interes în fața elevilor.
Sursa: ebihoreanul.ro