Constructorul Strabag face ultimele lucrări pe șoseaua de 19 kilometri
Constructorul Strabag face ultimele lucrări pe șoseaua de 19 kilometri, în cea mai mare parte cu profil de drum expres, care va lega centura Oradea de Autostrada Transilvania prin Biharia, cu termen de finalizare în a doua decadă a lunii următoare.
Expresul de Oradea
„Expresul de Oradea” „Expresul de Oradea, în mai puțin de-o lună”, a titrat pe pagina de Facebook Asociația Pro Infrastructură o postare făcută miercuri pe propriul cont de Facebook, în deschiderea „noului sezon de filmări aeriene cu o vizită la Oradea pe legătura dintre centura existentă (girația Sântandrei) și Autostrada A3”.
Cel mai mare nod rutier
Cel mai mare nod rutier Așa cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania a fost inițiat de Primăria Oradea în 2018, în parteneriat cu CNAIR. Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri. Drumul continuă către Calea Borșului, pe care îl traversează cu un pasaj suprateran, iar de acolo va îndreaptă spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.
Valoarea contractului câștigat de Strabag
Valoarea contractului câștigat de Strabag este de 545,9 milioane de lei fără TVA, sursa de finanțare fiind fondurile UE prin Programul Operațional Infrastructură Mare. De menționat că noua șosea va colecta traficul spre ieșirea și respectiv intrarea din/în țară pe DN1 Cluj – Oradea, dar și de pe DN 76 Deva – Oradea și DN 79 Arad – Oradea, urmând să fie conectată, de asemenea, inclusiv cu Inelul Rutier Metropolitan, ceea ce va duce la reducerea numărului de vehicule care vor tranzita actuala centură a Oradiei.
Sursa: www.ebihoreanul.ro