Se lucrează la suprafaţă
Constructorii au finalizat cei 36 de piloţi foraţi din subteran care vor susţine culeele, amenajări care susţin, la rândul lor, capetele viitorului pasaj. Lucrările au început în decembrie 2023. „În momentul de faţă, constructorul lucrează la elevaţiile pasajului (n.r. parte a culeelor de pod). Pe 15 martie va veni în şantier structura metalică a pasajului şi va începe montarea ei cu ajutorul unor palee (n.r. picioare intermediare de susţinere a unui pod cu mai multe deschideri)”, a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.
Traficul afectat de lucrări
Traficul în această zonă este afectat de lucrări. Pe sensul de intrare în Oradea, traficul de pe DN 1 este deviat pe drumul paralel cu șoseaua națională, cel din Parcul Industrial. De asemenea, pe sensul de ieșire spre Borș, se circulă pe o singură bandă. Din martie, constructorul vrea să mute traficul de pe DN1 pe un drum colector, în curs de amenajare pe direcţia spre Sântion, între sensul giratoriu de la ieşirea din parcările industrială și intrarea spre terminalul intermodal din Episcopia Bihor. „Lucrăm cu patru echipe ca să putem muta circulaţia pe acest drum cât mai repede”, a spus Marchiş.
Un pasaj așteptat
După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de amenajare a pasajului suprateran şi drumurilor colectoare paralele cu DN 1, atribuite pentru 53,7 milioane lei către asocierea condusă de firma Freyrom din care mai fac parte Procons Group şi Construcţii Erbaşu, sunt finanţate din fonduri europene prin PNRR. Construcţia pasajului a fost licitată la pachet cu construcţia unui drum colector, lung de 2,2 kilometri, de-a lungul şoselei din Calea Borşului, şi amenajarea unui drum de legătură între drumul colector şi terminalul intermodal din vecinătatea gării Episcopia.