Ceartă în curtea școlii
La începutul lunii aprilie, aproape toți părinții dintr-o clasă de-a V-a de la Liceul Teoretic nr. 1 Bratca au cerut conducerii școlii să ia măsuri, revoltați fiind de atitudinea unuia dintre elevii clasei. Băiatul cu pricina, căruia BIHOREANUL îi va spune Florin, este un copil instituționalizat, aflat în grija Direcției Generale pentru Asistență și Protecția Copilului Bihor, alături de ceilalți doi frați ai săi. Născuți într-o familie dezorganizată, copiii au ajuns în grija statului, locuiesc într-un centru din Bratca de doi ani, iar tot de atunci Florin frecventează școala din comună.
Părinți supărați
Acest episod a determinat-o pe mamă să depună plângere atât la unitatea de învățământ, cât și la Poliție, convinsă că băiatul este un pericol pentru colegii ei. „Au mai fost probleme cu el în acest an școlar. Este un copil irascibil, își lovește colegii, rupe caiete, distruge, le cere bani colegilor, le mănâncă mâncarea… În urmă cu o lună, ne-am strâns într-o ședință cu părinții și am cerut să se ia măsuri, pentru că este evident că acest copil are nevoie de o școală specială, având probleme. Ni s-a spus că va fi ținut la ore online, ceea ce nu s-a întâmplat”, a mai relatat femeia.
Școala a cerut sprijin
Conducerea unității de învățământ recunoaște că se confruntă cu o problemă și a cerut ajutor. „Am sesizat reprezentanții DGASPC, care s-au deplasat la școală, și au avut loc ședințe comune între ei și părinți. De asemenea, am solicitat Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) să ne trimită un consilier școlar, pentru că, din păcate, suntem printre puținele unități de învățământ care nu au un asemenea specialist și avem mare nevoie”, a declarat pentru BIHOREANUL directoarea școlii, Anca Morar.
Toți la consiliere
Gestionarea cazurilor de violență din școli și grădinițe este prevăzută în Ordinul 6.235/2023 al Ministerului Educației, care stabilește cum trebuie să intervină școala, procedură care, spune șefa CJRAE Bihor, s-a aplicat și în cazul Liceului Bratca. Potrivit documentului, în cazurile de violență, elevii trebuie ascultați calm, cu răbdare, iar personalul școlii n-are voie să folosească un limbaj acuzator, interogator ori intimidant. De asemenea, procedura prevede aplicarea unor măsuri de sprijin, care presupun consilierea elevilor, organizarea de activități de dezvoltare a abilităților socio-emoționale sau recomandarea intervenției psihologice.