Demontarea liniilor ferate din Gara Oradea: Un pas major în proiectul de reabilitare
În Gara Oradea, muncitorii unei firme italiene, parte a asocierii care a câștigat licitația pentru reabilitarea lotului Aleșd – Episcopia Bihor al liniei ferate de la Cluj până la frontiera cu Ungaria, au început demontarea șinelor și traverselor de pe două linii. Acest proiect de 2 miliarde euro reprezintă un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare a țării.
Progresul lucrărilor: Un ritm constant
Lucrările au început în zona Gării Oradea, cu demontarea șinelor și traverselor de pe liniile 0 și 2. În fiecare zi, muncitorii avansează cu aproximativ 500 de metri, iar până acum, șinele și traversele au fost scoase de pe o lungime de peste un kilometru. Materialele dezafectate sunt transportate de pe șantier, iar lucrări similare sunt executate și în alte zone ale orașului.
Un proiect de anvergură: Reabilitarea și electrificarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria
Proiectul, finanțat cu 9,36 miliarde lei din fonduri europene, prevede reabilitarea și electrificarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria, pe o distanță de 166,216 km. Lucrările au fost împărțite în patru loturi, fiecare cu specificul său. Pe teritoriul județului Bihor, cele mai spectaculoase lucrări includ construirea unui pasaj rutier subteran în apropierea gării Tileagd și demolarea gării Velența din Oradea, urmând a fi construită o nouă gară.
Termenul de finalizare: August 2026
Proiectul de reabilitare și electrificare a căii ferate de la Cluj la frontiera cu Ungaria are ca termen de finalizare luna august a anului 2026. Fondurile europene din PNRR sunt disponibile doar până la sfârșitul anului 2027. Conform datelor privind progresia disponibile pe site-ul CFR, la data de 30 septembrie, lucrările cele mai avansate sunt pe teritoriul județului Cluj.
Sursa: ebihoreanul.ro