CNAIR a semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea
Recent, CNAIR a oficializat un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, semnând contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea. Această inițiativă, realizată în colaborare cu asocierea formată din compania turcă Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS și Straco Holding SRL, are o valoare impresionantă de 2,76 miliarde de lei (fără TVA).
Detalii esențiale ale proiectului
Proiectul vizează finalizarea a 39,7 km de drum, ce se întinde de la Salonta la Chișineu Cris, cu un termen de execuție de 24 de luni. Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat importanța acestui contract printr-o postare pe rețelele sociale, evidențiind angajamentul autorităților de a îmbunătăți infrastructura rutieră din țară.
Infrastructura complexă a Drumului Expres
Acest proiect nu se limitează doar la construcția drumului, ci include și 26 de lucrări de artă, printre care un pod impresionant de 1.091 m peste Crișul Alb, precum și un drum de legătură cu infrastructura din Ungaria, având o lungime de 10 km. De asemenea, se va amenaja un punct de trecere a frontierei la Salonta, facilitând astfel circulația transfrontalieră.
Structura proiectului pe loturi
Întregul Drum Expres Arad – Oradea se desfășoară pe o lungime totală de 120,47 km, fiind împărțit în trei loturi distincte:
- Lotul 1 (Oradea – Salonta): 33,7 km, cu un drum de legătură la DN79 de 5,3 km, semnat pe 29.05.2025;
- Lotul 2 (Salonta – Chișineu Cris): 39,7 km, cu un drum de legătură până la granița cu Ungaria de 10 km, semnat recent;
- Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad): 47,07 km, cu un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest de 2,9 km, aflat în prezent sub o contestație la CNSC.
Impactul strategic al drumului
Acest drum de mare viteză face parte dintr-un coridor strategic esențial, având rolul de a conecta Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană. Prin dezvoltarea sa, se preconizează că va deveni un pol de atracție pentru traficul de tranzit, facilitând astfel nu doar mobilitatea, ci și dezvoltarea economică a regiunii.
În concluzie, semnarea acestui contract reprezintă un moment crucial pentru infrastructura rutieră din România, având potențialul de a transforma radical conectivitatea și accesibilitatea între regiunile țării și nu numai.
Sursa: oradeaindirect.ro